Tuntikuvaukset

Tunnin rakenne

Kaikki tunnit noudattavat peruskaavaa alkulämmittely, taito-osuus ja loppuvenytykset/rentoutus.

Pidämme tunneilla juomataukoja, joten mukaan saa ottaa vesipullon. Vesi on paras urheilujuoma, eikä vahingon sattuessa tahmaa salin lattiaa.

Tunneille varustaudutaan mukavin liikuntavaattein, hiukset kiinni ja jalassa joko pitävät tossut tai paljaat jalat.

Turvallisuussyistä vanhemmat eivät seuraa tunteja salissa. Harjoittelemme tunneilla itsenäistä toimimista ja vuorovaikutusta osana muuta ryhmää.

Ryhmät tiedottavat joulu- ja kevätjuhlistaan, sekä mahdollisista muista avoimien ovien tunneista ryhmäkohtaisesti. Pääasiallisena tiedonvälityskanavana toimii sähköposti.

Satubaletti

Satubaletissa tutustutaan baletin perusteisiin sadun keinoin, sekä tehdään luovia harjoituksia lapsen omaa mielikuvitusta ja musiikkia apuna käyttäen.

Tunneilla kehitetään lapsen motoriikkaa sekä rytmin kuuntelemista. Lapsi oppii myös toimimaan ryhmässä ilman vanhempia. Satubaletissa musiikkina käytetään baletille tyypillistä klassista musiikkia sekä lasten musiikkia. Satubaletti sopii kaikille baletista kiinnostuneille.

Luova tanssi

Luovassa tanssissa pääpainona on oppia käyttämään kehoa luovasti ja ilmaisemaan itseään tanssin keinoin. Tunneilla tutustutaan eri tanssilajeihin, kehitetään rytmiikkaa ja koordinaatiota, sekä harjoitellaan tapoja tuottaa erilaista liikettä kehon eri osilla.

Tunneilla tehdään erilaisia tanssisarjoja ja tutustutaan perustekniikkaharjoituksiin (esim. hypyt, pyörähdykset). Tuntien sisällöt vaihtelevat ryhmän toiveiden ja ohjaajan mukaan. Tanssitunneille ovat tervetulleita sekä pojat että tytöt.

Akrobatia

Tunneilla tutustutaan akrobatian perusteisiin ryhmän taitotason ja kiinnostuksenkohteiden mukaan. Harjoitusten avulla kehitetään notkeutta, tasapainoa, voimaa ja kehonhallintaa.

Tunneilla pääset harjoittelemaan permantoakrobatiaa, kuten erilaisia kärrynpyöriä ja kuperkeikkoja, sekä kokeilemaan erilaisia välineitä, kuten nojapuita ja trampoliinia.

Baletti

Baletissa opetellaan baletin alkeita ja tutustutaan balettiin taiteenlajina. Baletin tekniikka luo hyvän pohjan mille tahansa liikuntaharrastukselle, sillä se kehittää kokonaisvaltaisesti tasapainoa, koordinaatiota, liikkuvuutta ja luovuutta. Lisäksi balettiin pohjautuu monen muun lajin perustekniikka. Balettiin ovat tervetulleita sekä pojat että tytöt.

Tempputaiturit

Tempputaituri -ryhmissä pääpainona on erilaisten liikunnallisten taitojen harjoittelu, sekä lapsen motoristen perustaitojen kokonaisvaltainen kehittäminen.

Tunneilla leikitään, voimistellaan, temppuillaan temppuradoilla, opetellaan käyttämään erilaisia välineitä sekä tutustutaan eri sisäliikuntalajeihin. Lapsi oppii myös toimimaan ryhmässä ilman vanhempia. Tempputaiturit sopii sekä tytöille että pojille.
⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠

Tanssillinen voimistelu

Uusi tanssillisen voimistelun tunti yhdistelee tanssia ja voimistelua. Tunneilla harjoitellaan erilaisia voimistelun perusliikkeitä ja tanssillista ilmaisua sekä rakennetaan erilaisia koreografioita musiikin tahtiin.

Tanssimix

Tanssimix -tunneilla otetaan vaikutteita useista eri tanssilajeista, ja opetellaan tanssin perustekniikoita. Huomiota kiinnitetään erityisesti itsensä ilmaisuun tanssin ja liikkeen avulla. Tunneilla pääsee kehittämään tanssin perusteiden ja liikeilmaisun lisäksi esiintymistaitoja yhdessä ryhmän kanssa. Tunneille ovat tervetulleita kaikki tanssista kiinnostuneet sukupuoleen katsomatta. Sisällöt muokataan ryhmän kiinnostuksenkohteiden ja taitotason mukaisiksi.