Toimintasuunnitelma

JYVÄSKYLÄN TANSSI – JA NAISVOIMISTELUSEURA RY

TOIMINTASUUNNITELMA VUODELLE 2024

Jyväskylän Tanssi ja Naisvoimisteluseura ry järjestää matalan kynnyksen liikuntatoimintaa, jossa pääpainona on lasten ja nuorten liikunta. Toimintaa järjestetään eri kouluilla ja liikuntapaikoilla ympäri Jyväskylää, mukaan lukien haja-asutusalueet.

Vuonna 2024 tavoitteena on lisätä lasten- ja nuorten ryhmien toimintaa ja järjestää toimintaa monipuolisesti ympäri kaupunkia.

Toiminnassa mukana yhä enemmän myös erityistarpeita omaavia lapsia, joiden ohjaamiseen panostetaan kouluttamalla ohjaajia. Lisäksi ryhmien kokoa rajataan tarvittaessa maksimiryhmäkokoa (20 lasta) pienemmäksi.

Haasteena tulevalla kaudella on säilyttää edullinen kustannustaso jäsenmaksuissa ja koulutetut ohjaajat, jotka ovat keskeisiä tekijöitä seuran kannattavassa toiminnassa. Jyväskylän kaupungin muutettua lasten ja nuorten salivuorot maksullisiksi syyskuussa 2023, seuran kiinteät toimintakulut ovat kasvaneet.

Mahdolliset maailmanlaajuiset haasteet (muun muassa sähköpula) toiminnassa pyrimme ennakoimaan ja huomioimaan jo suunnittelussa. Korona-aika vähensi harrastajien määrää, ja tavoitteena on saada mukaan mahdollisesti toiminnasta tipahtaneet lapset sekä samalla hankkia uusia jäseniä. Kaupungin salitilanteen ollessa haastava, pyrimme aktiivisesti saamaan salitilaa uusien ryhmien perustamista varten resurssiemme puitteissa.

KOKOUSTOIMINTA

●     sääntömääräinen vuosikokous

●     hallituksen kokoukset

●     idea/suunnittelupalaverit

●     ohjaajapalaverit

●     ohjaajien ja johtokunnan yhteinen ideapäivä

KOULUTUS

●     järjestökoulutus

●     ohjaajakoulutus

●     jumppapäivä

TIEDOTUSTOIMINTA

●     lehti-ilmoitukset (mm. Suur-Jyväskylän Lehden harrastenumero)

●     tunneilla jaettavat tiedotteet ja jäsenkirjeet

●     sähköinen jäsentiedote 2-4krt/vuosi

●     mainokset ilmoitustauluille (koot A4 ja A5)

●     yleismainos

●     toiminnan markkinointi verkkosivujen ja facebookin kautta

●     tiedotus sähköisten tapahtumakalenterien kautta

LIIKUNTATUNNIT VIIKOTTAIN ERI TOIMINTAPISTEISSÄ

Pääpainoalueena lasten ja nuorten liikunta. Huomioidaan sekä kysyntä että alueellinen kattavuus.

MUU TOIMINTA

●     syys- ja kevätkauden päättäjäiset

●     ryhmien esiintymiset tilaisuuksissa ja tapahtumissa

●     huomionosoitukset ja edustaminen